Tworzenie treści w mediach społecznościowych – 7 porad

Stale zmieniające się algorytmy mediów społecznościowych utrudniają angażowanie użytkowników. Jednak z pewnymi wskazówkami dotyczącymi pisania treści możemy sprawić, że nasza wiadomość będzie bardziej atrakcyjna dla większej liczby osób.
Jeśli inwestujemy czas, wysiłek i pieniądze w publikowanie w mediach społecznościowych, to pewne, że chcielibyśmy uzyskać dobry zwrot z inwestycji. Ten zwrot powinien zapewniać osiągnięcie lub przekroczenie celów zidentyfikowanych dla każdej platformy mediów społecznościowych.
Ale jeśli publikujemy niezgodnie ze strategią mediów społecznościowych, która określa, w jaki sposób każda platforma pomaga osiągnąć cele biznesowe, wiele wysiłków zostanie zmarnowanych.
Posiadanie strategii i planu działania w mediach społecznościowych, opartych na unikalnych celach biznesowych, zasobach i dostępnym czasie, jest kluczowe dla sukcesu. Nawet z dobrze skonstruowanym planem działania nadal musimy tworzyć posty i treści, które przemawiają do zidentyfikowanych odbiorców i inspirują ich do działania.
Działania, które mogą oni podjąć obejmują reakcje na posty (polubienia, komentarze, udostępnienia), odwiedzenie bloga lub strony docelowej albo zakup czegoś.

W tym artykule udostępniam siedem porad od Melonie Dodaro dotyczących pisania treści w mediach społecznościowych w celu tworzenia postów, które przyciągają uwagę grupy docelowej i inspirują zaangażowanie.

1. Przeprowadź badanie.

Jeśli chcemy, aby nasi odbiorcy zauważyli nasze posty społecznościowe i zaangażowali się w nie, musimy sprawić, by były one trafne.
Im bardziej nasze posty są dopasowane do ich odbiorców, tym większy odniesiemy sukces.
Poświęć trochę czasu, aby naprawdę zrozumieć odbiorców. Zacznij od ogólnych informacji demograficznych, a następnie przejdź głębiej.
Jakie mają potrzeby, trudności czy wyzwania?
Wybierz potrzebę lub wyzwanie, które może być dla nich priorytetem w tej chwili, i opracuj treści i posty w mediach społecznościowych, dające im rozwiązanie.

TIP PRO: Aby porozumieć się z odbiorcami na poziomie emocjonalnym, podziel się historiami sukcesu poprzednich zadowolonych klientów. Pomoże im to wyobrazić sobie ich własny sukces w wyniku korzystania z twego produktu lub rozwiązania i sprawi, że będą postrzegać cię pozytywanie.

2. Mów ich językiem.

Podejmij dalsze badania i dowiedz się, jakiego języka używają Twoi idealni klienci, aby przekazać swoje potrzeby lub wyzwania.
Używaj tego języka podczas pisania swoich postów, aby upewnić się, że treść będzie rezonować z publicznością. Pokażesz im, jak naprawdę je rozumiesz i jakie są ich wyzwania.
Na przykład post, który piszesz na LinkedIn dla kierownictwa wyższego szczebla, będzie brzmiał zupełnie inaczej niż post, który piszesz na Facebooku dla nowych mam. Te dwie grupy ludzi mają nie tylko różne wyzwania i punkty widzenia, ale ich język – sformułowania, jakich używają mówiąc o swoich potrzebach i wyzwaniach – jest bardzo zróżnicowany.

3. Wykreuj swój styl

Chociaż posty piszemy w mediach społecznościowych językiem grupy docelowej, ogólny przekaz powinien być naszym własnym głosem.
Ten głos (głos marki) odnosi się do osobowości i emocji stosowanych we wszystkich działaniach marketingowych i interakcji społecznych online.
Tworzy się go za pomocą języka i tonu używanego we wpisach i interakcjach, by być postrzeganym w określonym świetle.
Na ten styl ma wpływ nasza własna osobowość lub osobowość firmy oraz styl (język) używany przez naszych idealnych klientów.
Musi on być spójny we wszystkich treściach, które tworzymy oraz w postach, które udostępniamy na platformach społecznościowych i w każdym naszym zaangażowaniu na tych platformach.
Ta spójność pomaga odbiorcom komunikować się z nami na poziomie emocjonalnym, a także budować zaufanie i identyfikować nasze posty na portalach społecznościowych.

4. Bądź pozytywny

Zachowaj pozytywny charakter w treści i postach w mediach społecznościowych.

Nie oznacza to, że każdy post musi być „happy”. Istnieje ogromna różnica między pozytywnym a szczęśliwym. Chcemy, aby nasza publiczność była podekscytowana i zainspirowana naszymi postami, ale to nie zawsze oznacza „szczęśliwość” postów.
W niektórych postach możemy podzielić się naszą opinią lub zająć czymś ważnym dla nas i naszej marki.
Ale istnieje różnica między zajęciem stanowiska lub wyrażaniem opinii a atakowaniem lub krytykowaniem innych.
W mediach społecznościowych wiele jest znęcania się w stylu szkolnym. Nie bierzmy w tym udziału.
Cokolwiek robimy, unikajmy publicznego krytykowania kogokolwiek (lub jakiejkolwiek firmy). Krytykowanie innych jest nie tylko nieprofesjonalne, ale także niebezpieczne: przeciąga więcej negatywnych osób na naszą stronę i może zaszkodzić zaufaniu lub wiarygodności, które sobie już zbudowaliśmy.

5. Przestrzegaj zasady „zwięźle i prosto”

Ludzie cenią swój czas. Jeśli chcemy, aby tnasza publiczność zwróciła na nasz post uwagę, musimy pokazać, że cenimy także swój czas.

Świetne sposoby spełnienia tego warunku to:

  • ułatwianie czytania treści i postów poprzez pisanie na poziomie ósmej klasy
  • stosowanie nagłówków, wypunktowań i list, jeśli to możliwe, aby ułatwić szybki ogląd zawartości ograniczenie paragrafów tylko do
  • dwóch lub trzech zdań
  • bycie zwięzłym, jak to tylko możliwe pisząc na swój temat
6. Używaj obrazów i filmów

Użyj obrazów, grafiki i filmów, aby opowiedzieć historię. Treści wizualne są bardziej wciągające i często mogą opowiadać historię szybciej i zwięźlej niż same słowa.

W rzeczywistości obraz lub film wideo mogą często występować samodzielnie w postach w mediach społecznościowych, a jednocześnie przekazywać pełną wiadomość do odbiorców.
Pamiętajmy, że w szczególności wideo pozwala łączyć się z publicznością w głębszym wymiarze. Ludzie reagują dobrze na wideo, ponieważ humanizuje nas i pozwala im bliżej nas poznać.
Większość platform ma funkcje wideo na żywo, co może nam bardzo pomóc. Taki surowy obraz wideo na żywo może sprawić, że poczujemy się niepewnie, ale ta surowość zapewni mu poziom autentyczności, którego brakuje w wysokiej jakości filmach marketingowych. Zręczne filmy marketingowe są raczej bardziej ignorowane niż wideo na żywo.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, zoptymalizuj każdą treść wizualną na platformie, na której ją publikujesz, aby upewnić się, że wiadomość jest udostępniana i wyglądasz profesjonalnie.

7. Dodaj „Call to Action”

Pod koniec wpisów lub postów społecznościowych zawsze informuj odbiorców, co chcesz, aby zrobili dalej, włączając wezwanie do działania (CTA).
Bez nich większość ludzi nie podejmie żadnych działań po przeczytaniu treści, nawet jeśli spodoba im się i czerpią z niej korzyść.
CTA mają różne formy i mają różne cele. Na przykład możemy zmotywować odbiorców do podjęcia działań z tymi CTA:

  • prośba, aby polubili lub udostępnili nasz post w mediach społecznościowych
  • zadanie pytania, na które mogą odpowiedzieć w komentarzach
  • przekierowanie do innego fragmentu treści
  • skierowanie na stronę docelową
  • skierowanie na naszą stronę
  • zachęcenie ich do subskrypcji biuletynu
  • prośba o dołączenie do nas na innych kanałach mediów społecznościowych

TIP PRO: Sekretem sukcesu nie jest konkurowanie. Zamiast tego wyróżnij się na tle konkurencji, tworząc i udostępniając treści i posty społecznościowe, z których odbiorcy będą chcieli zrobić użytek.

Sięgnij do podobnego artykułu, który może być przydatny: Fachowy wgląd w profil na portalach społecznościowych poprawi Twój marketing

anna

Zajmuje się zgłębianiem tajników content marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *