Podstawowe kroki marketingu internetowego dla małych firm

Każdy prowadzący jakiś biznes, nawet najmniejszy powinien coś wiedzieć o sprzedaży i marketingu. Budując swoją strategię marketingową warto oprzeć ją na kilku filarach – podstawach procesu marketingowego. Firma Infusionsoft wskazuje na siedem.

1.Przyciąganie ruchu. Poprzez portale społecznościowe, dobre SEO (Search Engine Optimization) i reklamę PPC (płatność od kliknięcia).

SEO

2. Pozyskiwanie leadów czyli zachęcanie do zostawiania danych kontaktowych za sprawą przekonujących treści, odpowiednich Landing Pages (strony docelowe), budowaniu zaufania (certyfikaty, nagrody).

3. Pielęgnowanie (hodowla) potencjalnych klientów – to budowanie zaufania i wiarygodności w celu wzrostu zainteresowania i zaangażowania. Tworzenie swoistego rytmu komunikacyjnego i spersonalizowanie komunikacji (mailing dedykowany).

4. Konwersja sprzedaży – polega na zamianie oglądających w kupujących. Proste, jasne zasady na każdym etapie zakupów w sieci; właściwe, spersonalizowane zarządzanie relacjami z klientem.

5. Dostarczanie i zadowalanie – szczęśliwi klienci są lojalnymi klientami. Należy dotrzymywać obietnic, nagradzać bonusami czy ekskluzywnymi ofertami.

SEO

6. Upselling (podobnie jak Upcycling nie ma polskiego odpowiednika). Różne sposoby na podwyższenie wartości sprzedaży jednostkowej przez budowanie relacji z klientem (komunikacja – powiadomienia o nowościach, oferty dodatkowe itp.).

7. Zdobywanie rekomendacji. Jest łatwe w przypadku zadowolonych klientów, którzy chętnie rozpowszechnią informację o swoim zadowleniu z zakupu. Pomoże w tym ciekawy partnerski program podarunkowy.

SEO

Każdy może takie kroki podjąć, większość z nich trochę lepiej poznać i wykonywać samodzielnie. Niektóre, jak SEO czy PPC lepiej powierzyć wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, by przyciągać wciąż nowych klientów i sprawić, by byli zadowoleni i oszczędzili swój czas. Dobrze zbudowany plan marketingowy pomoże udoskonalić każdy biznes i wypełnić go pasją przedsiębiorczości.

Źródło: Infusionsoft

Przeczytaj także: Jak zaprząc Twitter do pracy na rzecz swojego biznesu

tomasz

Pasjonat marketingu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *