„Link bait” a „Call to Action”

Z punktu widzenia SEO treści o charakterze „call to action” w tytule i opisie strony (TITLE i DESCRIPTION) zamiast narracji typu „link bait” to zwyczajny błąd.

Kłóci się bowiem z filozofią „link bait” czyli wzbudzenia zainteresowania przez ciekawość, zagadkę, tajemnicę. Call to action wali prosto z mostu i dobre jest na link sponsorowany, ale nie wynik organic search. Kiedy dostaję swoją stronę wyników w Google i wzrokiem szybko ogarniam całość oddzielając reklamy od wyników naturalnych to moją uwagę przykuwają w pierwszej kolejności te wyniki wyszukiwania, które korespondują z moimi oczekiwaniami. Te, które od razu nawołują mnie do jakiejś reakcji działają na mnie jak nachalni akwizytorzy. Z góry im dziękuję i przechodzę dalej. Jeśli w tytule czy opisie strony widzę „Zadzwoń” „Zobacz” „Kup” itp. to raczej w to nie kliknę. Trochę lepiej będzie jeśli pojawi się tam „17 sposobów na…” albo „10 najlepszych…” ale i te teksty są już tak ograne że większość użytkowników się na te chwyty uodporniła. Trzeba się naprawdę postarać, żeby zaciekawić użytkownika wyszukiwarki treścią linka do swojej strony w wynikach wyszukiwania. Można z góry założyć, że strony pod tytułem „10 pomysłów na link bait…” od razu się dyskwalifikują. Zbyt tanie chwyty jak na profesjonalistów. A  czym tak naprawdę dysponujemy?

Listy, wizualizacje, infografiki, rankingi są już eksploatowane od lat. Są tak powszechne, że trochę się zużyły. Teraz pojawiły się nowe elementy: gry, zabawy, quizy, zagadki, testy i sondaże. Wyniki stały się bardziej interaktywne ale też zaciekawiają i zaskakują oraz wprowadzają nowe metody formułowania krótkich tekstów tak, by chciało się w nie kliknąć i, co więcej, pozostać jak najdłużej na klikniętej stronie.

„Call to Action” jest w tym wszystkim niczym słoń w składzie porcelany.

Psychologicznie najgorsze miejsce do użycia tej narracji to tytuł i opis linku na stronie wyników.

zibbie

Doświadczony profesjonalista w dziedzinie pozycjonowania i nie tylko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *