Dlaczego walka ze śmieciowymi wiadomościami jest tak trudna?

Nowa era mediów społecznościowych to także epoka potwierdzania uprzedzeń, a dzięki pieniądziom, które można zarobić w „alternatywnych” wiadomościach, powstała zupełnie nowa gospodarka informacyjna. Facebook zrobił świetną robotę, jeśli chodzi o pracę z ludzką naturą, zmotywowanie do dzielenia się informacjami i to działa na korzyść firmy. Ponieważ więcej udostępnień oznacza większe zaangażowanie, idą
za tym większe pieniądze z reklamy. Jeśli Facebook widzi, że algorytm Neews Feed działa na rzecz zwiększenia aktywności użytkowników, to jaką musieliby mieć motywację, by tę skuteczność zmniejszać?
Jak zauważono, wszyscy główni giganci technologiczni szukają teraz sposobów na ograniczenie skutków tych działań, ale ponieważ były one kluczem do wzrostu Facebooka – firma używa ludzkiej psychologii, aby manipulować działaniami publiczności, czy to przez wydłużony czas spędzony na platformie czy specjalnie ukierunkowane reklamy. Dlatego Facebook odniósł tak wielki sukces i prawdopodobnie przekonanie firmy do zmiany kursu wymagałoby nagromadzenia wielu dowodów.

Walka z nadużyciami informacyjnymi przypomina walkę z niezdrowym jedzeniem. Kochamy śmieciowe wiadomości, tak jak kochamy śmieciowe jedzenie. Co z tego, że istnieje trend skłaniający i zachęcający do zdrowego odżywiania? Toczy mocno nierówną walkę z łatwo dostępnymi fast foodami, konserwantami i atrakcyjnymi opakowaniami. To może być pilny problem naszych czasów. Może to być powód, dla którego na przykład problemy, takie jak zmiany klimatyczne muszą walczyć o zwrócenie na nie uwagi ludności, ponieważ ludzie po prostu nie ufają temu, co czytają. A przynajmniej nie ufają temu, z czym się nie zgadzają, co może dotyczyć tego, co niewygodne lub trudne.

Zakaz publikowania bardziej ekstremalnych przykładów może być jedną z opcji. Ale to może sprawić, że ich zwolennicy skierują się po prostu ku nowym wydawcom. Czyli, jak na ironię, nasza perspektywa prawdopodobnie sprowadzi się do tego, w co sami zechcemy wierzyć.

Źródło: HorizonMagazineEU

Przeczytaj poprzedni artykuł o tej tematyce.

kamila

Śledzi nowości i ciekawostki z dziedziny mediów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *