9 rodzajów treści, które mogą zastopować sens publikowania w mediach społecznościowych

Chodzi o to, że gdy publikujesz złe treści na swoich profilach społecznościowych, ryzykujesz utratą całej ciężkiej pracy, jaką włożyłeś w budowanie swego wizerunku i więzi z publicznością online.

Ponieważ nie chcemy Ci na to pozwolić, w tym poście przedstawimy dziewięć typów treści, które mogą zrujnować Twoje media społecznościowe i spowodować utratę followersów.

Oto, jakich typów treści najlepiej unikać:

1.Nadmiar promocyjnych treści

Bez względu na to, jakie są Twoje cele w mediach społecznościowych, ważne jest, abyś wniósł jakąś wartość ważną dla Twoich odbiorców.

Niektóre marki popełniają błąd zakładając, że to, co jest dla nich cenne, jest również ważne dla ich odbiorców i używają swoich platform społecznościowych do „sprzedawania, sprzedawania, sprzedawania”, zamiast rozważać, co naprawdę ma znaczenie dla ludzi, do których chcą dotrzeć.

Zamiast wykorzystywać platformy społecznościowe jak biuro ogłoszeń, spróbuj użyć ich do przyłączenia się do już przeprowadzanych dyskusji. Słuchaj tego, co publiczność już omawia, przeczytaj, co piszą influencerzy – a następnie podziel się swoją treścią w odpowiedzi na te wątki.

Warto rozważyć regułę 5-3-2, która mówi, że na każde 10 opublikowanych postów:

5 powinno być „curation” – dzielenie się treściami innych
3 powinny być „creation” – odpowiednią treścią, którą sam wyprodukowałeś
2 powinny być „humanization” – osobistą, zabawną i relaksacyjną treścią, która nada Twojej marce ludzką twarz

2. Treści polityczne lub religijne

Religia i polityka to dwa obszary tematyczne, w których ludzie czują się bardzo mocni. Za każdym razem, gdy publikujesz treści, które są jawnie polityczne lub religijne, mało prawdopodobne jest, abyś dotarł do wszystkimi swoich odbiorców, a z pwnością nie nawiążesz żadnego kontaktu z tymi, którzy nie podzielają twoich poglądów.

Jeśli nie jesteście organizacją polityczną lub religijną (a nawet wtedy zaleca się zachowanie ostrożności), unikajcie publikowania czegokolwiek, co mogłoby być kontrowersyjne – w przeciwnym razie grozi wam obrażanie i utrata zwolenników.

Zamiast tego, sprawdź zawartość pod kątem neutralności zanim opublikujesz ją w swoich kanałach społecznościowych.

Istnieją wyjątki, zwłaszcza w czasach nowożytnych, kiedy konsumenci chcą połączyć się z markami, które zajmują stanowisko w pewnych kwestiach. Ale wątki, które rodzą podziały wymagają bardzo starannego rozważenia.

3. Wirusowe posty nie na temat

Gdy masz mało czasu, a Twoje strony społecznościowe wyglądają pusto, kuszące jest korzystanie z najnowszych viralowych memów. Ale uważaj – istnieje obawa, że twoja publiczność już to widziała, a wirusowość zakończy się na Twojej aktywności.

Zamiast tego zaplanuj treść z wyprzedzeniem, aby upewnić się, że to, co publikujesz, jest bardziej odpowiednie dla odbiorców.

4. Negatywne lub uwłaczające treści

Czas i miejsce na wyrażanie anty troski o swoich klientów lub konkurentów też musi być – ale nie w mediach społecznościowych.

Jeśli niezadowolony klient narzeka na Ciebie na swoim twitterowym koncie, to oprzyj się pokusie dosadnego odpalenia. Jeśli traktujesz ich grzecznie i z szacunkiem – jeśli to możliwe, przenieś niepochlebne komentarze do trybu offline – możesz nawet odkryć, że ich odzyskasz.

5. Posty z błędami ortograficznymi lub gramatycznymi

Twoje profile w mediach społecznościowych, tak samo jak Twoja strona internetowa są Twoimi wirtualnymi witrynami sklepowymi. Popełnienie błędu w treści – zwykła literówka lub, co gorzej, błąd ortograficzny czy gramatyczny – może wyglądać tak, jakby Ci nie zależało…

Podczas przygotowywania treści upewnij się, że przed publikacją zostanie ona zweryfikowana. A najlepiej, poproś kolegę/koleżankę, by przeczytał i skorygował ewentualne błędy przed wysłaniem.

6. Zawartość niezgodna z marką

Twoje media społecznościowe są rozszerzeniem Twojej marki i choć ograniczasz się do formatu platformy społecznościowej, na którą publikujesz, nadal masz kreatywną kontrolę nad głosem i tonem marki.

Gdy planujesz swoje treści społecznościowe, przejrzyj ponownie branżowe persony. Pomyśl o tym, co powiedzieliby w mediach społecznościowych i jak by to powiedzieli. Upewnij się, że publikowane treści są jak najbardziej zbliżone do ich stylu i motywów.

7. Taka sama wiadomość we wszytkich sieciach społecznościowych

Chociaż chcesz zachować spójny głos marki, błędem jest umieszczanie dokładnie tej samej treści na wszystkich platformach.
Jest oczywiste, że sieci społecznościowe się różnią. Po pierwsze, skierowane są do różnych grup demograficznych, do każdej z nich pasują inne treści. LinkedIn jest zazwyczaj bardziej skomplikowany pod względem kopiowania i formalny, Instagram ma głównie charakter wizualny i nieformalny, podczas gdy Twitter jest bardziej dostosowany do porcji „na jeden kęs” i GIFów.

Pomyśl o każdym z kont mediów społecznościowych oddzielnie i dostosuj treść do każdego z nich. Nawet jeśli masz mniej więcej to samo, upewnij się, że Twoja wiadomość pasuje do stylu i tonu każdej platformy.

8. Nieuprawniona treść

Nie ma nic złego w dzieleniu się treściami innych osób – w rzeczywistości radzę, abyś aktywnie to robił. Niestety, wiele marek kopiuje treści bezpośrednio z innych źródeł, bez podania ich pochodzenia.

To samo dotyczy cytatów – inspirujące cytaty są cennym rodzajem treści, ale gdy nie podajesz źródła cytatu, wygląda to niechlujnie.

Gorzej z obrazami chronionymi prawami autorskimi. Jeśli używasz obrazu bez uprawnienia, możesz zostać poddany poważnemu zarzutowi prawnemu. By tego uniknąć pamiętaj, aby pobierać swoje zdjęcia ze stron internetowych o otwartym kodzie źródłowym, takich jak Creative Commons, i postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi kredytowania źródła.

Następnym razem, gdy zobaczysz jakąś treść, którą chcesz udostępnić, użyj jej jako okazji do swoistego połączenia. Kliknij przycisk „Udostępnij” na tej treści, aby jej źródło automatycznie znalazło się w Twoim poście.

9. Treść nafaszerowana hashtagami

Hashtagi są bardzo przydatne – pomagają zwiększyć widoczność i znaleźć określone treści w mediach społecznościowych, pomagają zwiększyć liczbę odbiorców i zachęcić do szerszej dyskusji.

Jednakże, jeśli przeładujesz treści społecznościowe pakietami nieistotnych hashtagów, ryzykujesz, że Twój post stanie się nieczytelny i osłabisz znaczenie bardziej trafnych hashtagów.

Zatem, zanim umieścisz hashtag, zbadaj go, aby upewnić się, że trafi do odbiorców, wzbogaci treść – i że postępujesz zgodnie z najnowszymi, najlepszymi praktykami.

Źródło: Aaron Agius/ SocialMediaToday

kamila

Śledzi nowości i ciekawostki z dziedziny mediów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *